Grupul italian UniCredit, care controlează a şaptea bancă locală după activele din 2010 - UniCredit Ţiriac Bank - începe să lase mai mult loc de discuţie pentru varianta unei achiziţii ca alternativă la strategia clasică de dezvoltare a afacerilor prin creştere organică, preţul şi calitatea activelor urmând să fie factorii determinanţi pentru alegerea unei ţinte.
"Nu aş exclude o potenţială achiziţie în măsura în care ar apărea o oportunitate potrivită - aceasta fiind o chestiune de preţ şi de calitate a activelor. Creşterea în România reprezintă un obiectiv clar pe agenda noastră şi ne-ar plăcea să intrăm în top 3 la un moment dat", a declarat Roberto Nicastro, director general al UniCredit Group şi "mâna dreaptă" a CEO-ului Federico Ghizzoni.
El a menţionat că UniCredit a văzut până acum câteva schiţe de dosare pregătite de bănci de investiţii privind potenţiale ţinte de achiziţie pe piaţa românească, însă doar cu titlu generic şi în termeni vagi.
"Nu ştiu să fi venit vreo bancă de investiţii cu un dosar ferm - «banca X este de vânzare, ce părere aveţi?»". Numărul 2 în managementul UniCredit a subliniat că abordarea variantei unei achiziţii depinde de apariţia unei oportunităţi potrivite. "Dacă e de vânzare banca potrivită pentru noi, o putem cumpăra, dacă nu, preferăm să rămânem pe locul 7."
Este pentru prima dată când un înalt oficial al UniCredit elaborează astfel asupra scenariului unei achiziţii, după ce până acum discursul italienilor era centrat pe ideea de creştere organică, avansând chiar un plan foarte ambiţios de deschidere a până la 300 de unităţi în următorii ani.
În prezent, UniCredit Ţiriac operează o reţea de 235 de unităţi. Banca a încheiat primul trimestru cu un profit net de 52 mil. lei (circa 12 mil. euro), calculat conform standardelor locale de contabilitate, în scădere cu 14% faţă de perioada similară a anu