Lipsa finantarii este principalul impediment al dezvoltarii retelei teritoriale a Ambient Sibiu, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de retail si distributie de materiale de constructii din Transilvania.
“Pentru a deschide magazine noi, ar trebui sa avem bani, pe care nu avem de unde sa-i luam in prezent. Cu toate acestea, trebuie avut in vedere ca noi nu concuram in mod direct cu retelele de Do-It-Yourself, pentru ca oferim un alt tip de servicii, bazat pe solutii”, spune Liviu Voicu, 36 de ani, directorul financiar al Ambient.
Investitiile in deschiderea unor magazine ar fi comparabile cu cele facute de retelele de bricolaj prezente pe piata locala. In martie, Dedeman a inaugurat un magazin la Cluj, in urma unor investitii de circa 16 milioane de euro, in vreme ce subsidiara locala a grupului austriac bauMax si-a anuntat recent planurile de extindere a retelei de unitati, iar suma alocata pentru constructia unui magazin va fi de aproximativ 15 milioane de euro.
Ambient nu a mai deschis niciun magazin din 2008 si pana in prezent. Mai mult, grupul sibian a inchis trei unitati si doua depozite, in conditiile in care cifra de afaceri a scazut cu 55,5% in 2009, la 103 milioane de euro. Totodata, Ambient a inregistrat si o pierdere de 19,5 milioane de euro la sfarsitul lui 2009.
Grupul a trecut printr-un proces de restructurare elaborat de firma de consultanta Roland Berger, inceput in 2008 si finalizat in 2010. Businessul s-a stabilizat, asa ca afacerile au atins o valoare de 105 milioane de euro anul trecut.
La sfarsitul lunii septembrie, Ioan Ciolan, proprietarul Ambient, precum si echipa de management a grupului, vor putea avea o imagine clara asupra viitorului afacerii. Atunci va expira acordul stand-still semnat in timpul procesului de restructurare cu bancilem, carora Ambient le datoreaza circa 70 de milioane de