Are atestat de pilot de raliuri pe asfalt și deține un titlu de campion național VTM, la clasa N2, în anul 2007. De-a lungul anilor, prin garajul său s-au perindat câteva mașini, cu sute de cai putere sub capotă, începând cu Toyota Supra, Subaru Impreza, Porche 911 sau Ferrari F 430, dar laurii succesului i-a cunoscut cu Dacia Logan.
Și-a petrecut copilăria printre mașini, motoare și echipe de mecanici, tatăl său fiind pilot de curse și administratorul unui important service auto din Slobozia. „Prima data m-am suit la volanul unei mașini când aveam opt sau nouă ani, alături de tatăl meu. Țin minte că după doi metri am intrat într-o groapă. Era o Dacie 1310“, rememorează Valentin Stoica.
Ucenicie ca vopsitor-tinichigiu
Încă de la 14 ani a lucrat în service-ul patronat de tatăl său învățând meserie de la mecanicii mai în vârstă. „Am fost și mecanic și tinichigiu și vopsitor....am făcut absolut orice avea legătură cu mașinile. Strângeam bani pentru a mă duce în tabără și pentru a-mi lua o bicicletă supersofisticată pe care am dat o căruță de bani. Când a auzit tata cât a costat bicicleta a rămas cu gura căscată“, spune, zâmbind, Valentin.
Când a intrat la facultate, împreună cu niște amici, cumpăra mașini străine de la Arad pe care le vindeau în București. Atunci și-a achiziționat prima mașină cu motor puternic, era o Honda Civic.
„Când am venit cu ea la Slobozia, făceam liniuțe pe străzile orașului. Am ținut acea mașină puțin timp, după care mi-am luat o Toyota Supra Turbo, de care eram fascinat“, își amintește Valentin.
Vindea aur pentru a-și tuna mașina
În momentul când părinții află că Valentin a picat toate examenele din primul semestru de facultate i-au interzis să mai se ocupe de mașini.
„Tata m-a obligat să renunț la comerțul cu mașini și mi-a oferit un Cielo, care fusese al familiei. Am transformat ac