Reporterii „Adevărul“ au fost la Zürich, Elveţia, pentru a testa cea mai nouă gamă Chevrolet Aveo. Maşina de clasă mică a producătorului american a crescut în dimensiuni şi are dotări suplimentare. Înainte de lansarea lui Cruze, Aveo a fost un bestseller pentru Chevrolet. Noua generaţie vrea să recucerească acest titlu O va lăsa concurenţa?
Cu două variante de caroserie: hatchback cu cinci uşi şi sedan (care în America este comercializat sub numele Sonic), Aveo a crescut în dimensiuni, urmarea firească fiind o manevrabilitate mai bună decât la vechea generaţie. Chevrolet a precizat încă de la lansare că avem în faţă un produs cu totul nou, la care au fost reproiectate caroseriile, şasiul, iar motoarele Euro 5 sunt dezvoltate recent.
Pentru a atrage şi mai mult tinerii către aceste maşini, Chevrolet s-a inspirat din motociclism pentru designul instrumentarului de bord. Astfel, turometrul a rămas un "ceas" clasic, în timp ce vitezometrul este digital. Şi, deşi sunt convins că tinerilor le va plăcea, cei peste 30 de ani sigur vor strâmba din nas la vederea acestora.
Designul noului Aveo este dominat de blocurile optice inspirate din motociclism
Inspiraţia din motociclism se observă şi la exterior. Un semn distinctiv al gamei îl reprezintă farurile proeminente, fără apărătoare de lentilă. Bosajele roţilor sunt mai proeminente decât la precedenta generaţie, iar mânerele portierelor la versiunea hatchback sunt ascunse în partea de sus a portierei.
Blocurile optice spate ale variantei hatchback nu sunt acoperite şi se armonizează cu designul părţii din faţă a autovehiculului. Spre deosebire de aceasta, lămpile din spate ale sedanului sunt instalate ca ansamblu dublu.
Varianta sedan este cu 360 mm mai lungă decât varianta hatchback, care măsoară 4.039 mm în lungime. Acest lucru o face mai stabilă în curbe şi reprezin