România este țara cu cele mai proaste drumuri dar asta nu înseamnă că românii scapă de taxele impuse de Comisia Europeană. Directorul general al Companiei Naționale de Drumuri (CNADNR), Daniela Drăghia, a declarat că întreaga rețea de autostrăzi va fi taxată, menționând că instituția lucrează la stabilirea valorii și a modului cum se vor colecta banii.
Anterior, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, afirmase că doar utilizarea autostrăzilor de pe Coridorul IV paneropean va fi taxată, condiție impusă de Comisia Europeană, cu o sumă care va fi anunțată când majoritatea tronsoanelor vor fi finalizate, în 2015.
"Comisia Europeană a impus condiții clare, atunci când ne-au dat finanțarea, și anume taxarea autostrăzilor. Vorbim de Coridorul IV, dar și de celelalte autostrazi deja construite. Întreaga rețea va fi taxată", a precizat Draghia, potrivit Mediafax.
În prezent, doar tronsonul București-Cernavodă din autostrada București-Constanța se află pe traseul Coridorului IV."Dacă vom trimite în această lună cererea la Comisia Europeană pentru taxarea autostrăzilor, ei au termen de șase luni pentru a ne răspunde. Asta înseamnă că la începutul anului viitor vom afla toate detaliile", a mai afirmat oficialul CNADNR.
Practic de anul viitor apare taxa de autostradă. Valoarea ei, potrivit Antenei 3 ar putea fi de cinci euro pentru fiecare sută parcursă. Decizia finală aparţine Uniunii Europene care trebuie să aprobe impunerea taxei.
Coridorul IV începe în Germania, la Nurenberg, și se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăștie, Sibiu, București, Fetești și Constanța, ruta continuând până la Istanbul.
România este țara cu cele mai proaste drumuri dar asta nu înseamnă că românii scapă de taxele impuse de Comisia Europeană. Directorul general al Companiei Naționale de Drumuri (CNAD