Specialiştii în publicitate din România au analizat cea mai recentă campanie derulată de Ministerul Turismului pe televiziunile internaţionale Euronews, Eurosport şi CNN. Campania de promovare a României la nivel internaţional este considerată anostă, lipsită de memorabilitate şi cu şanse mici să atragă turiştii străini.
Ministerul Turismului a lansat săptămâna trecută o nouă serie de spoturi menită să atragă interesul turiştilor străini pe meleagurile româneşti. Cum arată? O succesiune de imagini cu diferite locuri deosebite din România: Castelul Peleş, Cimitirul Vesel de la Săpânţa, oameni plimbându-se călare prin peisaje frumoase, copii îmbrăcaţi în costume populare etc.
Cele trei spoturi, unul general, altul axat pe cultură, iar cel de-al treilea pe natură, vor rula timp de un an pe cele mai importante televiziuni din lume: Euronews, CNN şi Eurosport. Campania care a avut un buget de 4,9 milioane de euro, provenite din fonduri europene, îşi doreşte crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică, creşterea gradului de cunoaştere a ţării noastre pe plan internaţional şi atragerea unui mare număr de turişti.
Cum vor rămâne aceste spoturi în conştiinţa consumatorilor va fi stabilit doar în urma unei cercetări. Până atunci, însă, publicitarii nu văd deloc cu ochi buni această campanie, considerând-o anostă şi lipsită de memorabilitate. Potrivit lui Răzvan Mătăşel, Managing Partner al firmei de consultanţă Arsenoaiei&Mătăşel, spotul este „o simplă înşiruire de imagini frumoase şi fără pic de poveste, de dramă." Mătăşel remarcă şi diferenţa dintre mult criticata promisiune a brandului turistic. „Se vede că nu au avut puterea să sacrifice şi să aleagă un singur mesaj, o singură idee care să diferenţieze. Au realizat practic un inventar", mai remarcă omul de publicitate, care e de părere că această campanie nu are ni