Angajaţii primăriei Baia Mare, dar şi contractele publice semnate în ultimii ani vor fi verificate de o firmă specializată. Potrivit noului primar, instituţia pe care o conduce lucrează greoi şi mulţi angajaţi nu-şi fac treaba. În urma rezultatelor auditului mai mulţi directori vor fi schimbaţi din funcţie.
Primăria Baia Mare este la un pas de reorganizare. Asta după ce primarul municipiului, Cătălin Cherecheş, a declarat că doreşte să încheie un contract de audit cu una dintre cele mai importante firme de specialitate din lume. Mai mult, Cherecheş a spus că vrea o reorganizare a organigramei, dar şi replasarea angajaţilor în funcţii după competenţe. „Sunt de zece zile la cârma acestui oraş şi deja mi-am format o idee generală, însă am nevoie şi de părerea specialiştilor. Astfel, am contactat deja două firme de specialitate care ne-au trimis oferta auditului. Verificările se vor efectua pe trei compartimente: juridic, financiar şi de resurse umane", a spus Cătălin Cherecheş.
100.000 de euro, serviciile firmei străine
Pentru efectuarea auditului, primăria are la dispoziţie două variante. Prima este cea de a contracta o firma externă de specialitate, iar cea de-a doua variantă ar fi ca verificările să fie efectuate de persoane competente din Baia Mare. „Mie îmi place să fac lucruri de calitate, aşa că eu optez pentru firmele externe. Dar există şi o soluţie de rezervă în caz că membrii Consiliului Local nu vor aproba cererea mea. Pe plan mondial o astfel de verificare costă între 25.000 şi 100.000 de euro. Sunt bani mulţi, dar care ne-ar ajuta să vedem ce nu merge bine şi să remediem problemele", a adăugat edilul. Decizia finală cu privire la firma care va face aceste verificări va fi luată în cursul următoarei şedinţe, când consilierii vor vota varianta cea mai bună de verificare a instituţiei.
Nemulţumit de munca depusă