Catalin Tenita (Zelist Monitor)Ce viitor are blogosfera din Romania, ca business? Despre banii alocati acestui domeniu, dar si despre "razboiul" cu jurnalismul clasic, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Catalin Tenita, managing partner la Zelist, o platforma de monitorizare si masurare a brandurilor in socialmedia romanesca, respectiv blogosfera, twittosfera, Facebook siforumuri.
DailyBusiness.ro: Cat la suta dintr-un buget al unei campanii online estimati ca merge catre blogosfera?
Catalin Tenita: Depinde de campanii. Sunt campanii facute 100% in blogosfera si campanii care nu au deloc aceasta componenta. Daca ar fi sa dau o cifra, probabil ca in 2010, banii investiti in campanii in blogosfera, respectiv banii bloggerilor, bani de premii, fee-urile agentiilor care au facut strategia, creatia, coordonarea si monitorizareaanaliza campaniilor, au fost undeva la 300-400.000 de euro. Deci vorbim de circa 1,5-2% din totalul banilor care au mers pe campanii online.
DB: BCR a lansat recent o campanie de comunicare sub forma unui concurs pentru bloggeri. Cum apreciati rezultatele unei campanii desfasurata exclusiv in acest mediu?
CT: Nu cred ca se poate face o estimare in momentul de fata. Colegii mei care se ocupa de Zelist Monitor - platforma de monitorizare social media creata de TreeWorks - au observat o activitate sustinuta in ultimele zile pe termeni legati de campania BCR. Chiar imi spuneau astazi ca aceasta campanie se prefigureaza ca fiind un succes notabil. BCR este clientul nostru pe zona de monitorizare social media, asa ca la sfarsitul campaniei le vom livra un raport care sa masoare campania, inclusiv din punct de vedere al reach-ului. Sunt convins ca ei si agentia care a realizat campania vor fi deschisi si vor face publice rezultatele.
DB: Credeti ca utilizatorii de Internet au o incredere mai mare in informatiile