Reorganizarea administrativ teritorială a României a încins creierii liderilor politici, indiferent de culoarea lor politică. Cum nimeni nu spune clar câte regiuni sau judeţe vor fi, ce structuri se vor afla la conducerea acestora, cum se vor alege aceste structuri şi care vor fi competenţele lor, drumul către infinite speculaţii este larg deschis. Ceea ce nu prea se spune este că o reorganizare a administraţiei locale din România afectează întreg sistemul public. Să ne imaginăm, dacă limitele gândirii ne permit, ce înseamnă să schimbi cărţile de identitate, certificatele de naştere, permisele de conducere, numerele de înmatriculare, ştampilele instituţiilor, tot ce înseamnă document tipizat al unei instituţii publice care va trebui schimbat. Să nu mai vorbim de tona de legislaţie secundară care trebuie abrogată sau modificată. De la Legea Administraţiei Publice şi până la Legea Electorală, tot ce înseamnă act normativ care reglementează competenţe pentru Consiliile Judeţene, instituţii din subordine şi deconcentrate, va trebui schimbat. Într-un cuvânt: haos. Cât despre alegeri, Dobre, Frătean, Lokodi, Morariu sau cine o mai vrea, La Revedere! Bătălia devine intrajudeţeană şi cei din Alba, Braşov, Sibiu sau cu cine om mai fi în judeţo-regiunea din care vom face parte nu se vor lăsa fermecaţi de farmecul nostru mureşean. Pentru moment nimic concret, însă, în afara speculaţiilor destul de periculoase cu trimitere directă la Ţinutul Secuiesc.
Reorganizarea administrativ teritorială a României a încins creierii liderilor politici, indiferent de culoarea lor politică. Cum nimeni nu spune clar câte regiuni sau judeţe vor fi, ce structuri se vor afla la conducerea acestora, cum se vor alege aceste structuri şi care vor fi competenţele lor, drumul către infinite speculaţii este larg deschis. Ceea ce nu prea se spune este că o reorganizare a administraţiei locale di