Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) lucrează la taxarea întregii reţele de autostrăzi, în special la stabilirea valorii şi a modului în care vor fi colectaţi banii, a anunţat ieri directorul general al instituţiei, Daniel Drăghia.
"Comisia Europeană a impus condiţii clare, atunci când ne-au dat finanţarea, şi anume taxarea autostrăzilor. Vorbim de Coridorul IV, dar şi de celelalte autostrăzi deja construite. Întreaga reţea va fi taxată. Dacă vom trimite în această lună cererea la CE pentru taxarea autostrăzilor, ei au termen de şase luni pentru a ne răspunde. Asta înseamnă că la începutul anului viitor vom afla toate detaliile", a precizat Drăghia, citat de Mediafax. În prezent, doar tronsonul Bucureşti-Cernavodă din autostrada Bucureşti-Constanţa se află pe traseul Coridorului IV.
CNADNR lucrează la calcularea taxei, precum şi la modul în care aceasta va fi aplicată, respectiv prin puncte de colectare sau cu ajutorul sateliţilor prin Programul Galileo al Uniunii Europene (sistem european de radionavigaţie), care va intra în vigoare în 2013. Radionavigaţia prin satelit este o tehnologie care permite utilizatorilor să îşi cunoască poziţionarea în orice moment.
În luna octombrie a anului trecut, Guvernul a început procedurile de introducere a unei taxe pentru circulaţia pe autostradă, în paralel cu sistemul existent al rovinietei, argumentând că sumele alocate de la buget şi din veniturile CNADNR nu sunt suficiente pentru întreţinerea autostrăzilor care vor fi construite cu finanţare UE.
Introducerea sistemului de taxare a accesului pe autostrăzi este propusă într-un document discutat şi aprobat, la jumătatea lunii octombrie a anului trecut, de Guvern, după ce a fost avizat atât de Ministerul Transporturilor, cât şi de cel al Finanţelor.
În prezent, pentru utilizarea infrastructurii rutiere se percep