Un judecător din Maine, Statele Unite ale Americii, a hotărât că banca nu este de vină că \"i-a lăsat\" pe hackeri să fure clientului suma de 300.000 de dolari dintr-un cont online, pentru că, spune judecătorul, clientul trebuia să-și asigure mai bine credențialele contului.
Cazul a stârnit controverse în America pentru că a pus problema securității conturilor bancare dar și a nivelului minim de siguranță cerut unei instituții financiare și pragului de la care aceasta este vinovată pentru transferuri frauduloase.
De cele mai multe ori, vina nu aparține, pe bună dreptate, instituției bancare, pentru că modul de operare al hackerilor este unul cât se poate de simplu: trimit un e-mail la o adresă de e-mail care conține un fișier executabil, care odată instalat pe calculator reține toate parolele tastate pe acesta, după care le trimite cu ajutorul conexiunii la internet hackerului. Acesta poate face apoi tranzacții în numele clientului, fără să schimbe numele utilizatorului și parola.
Cu toate acestea, în cazul conturilor online, sistemul de tranzacționare online al băncii ar trebui să realizeze mai multe operațiuniprin care să se asigure că persoana care face transferul bancar este cea autorizată.
Sute de firme de mărime mică și medie de pe tot teritoriul Statelor Unite au pierdut sute de milioane de dolari în ultimii ani de pe urma hackerilor care au realizat operațiuni cunoscute sub denumirea de tranferuri ACH (Automated Clearing House).
Patco Construction Company, o companie de familie, a dat aceeași bancă în judecată după ce a descoperit în luna mai a anului 2009 că hackerii îi retrăgeau din contul online câte 100.000 de dolari pe zi. Suma totală retrasă fraudulos a fost de 600.000 de dolari.
În acel caz, tribunalul a hotărât că banca este vinovată pentru faptul că nu a realizat mai multe operațiuni de autent