Google, Facebook, Yahoo!, Akamai şi alte mari companii îşi vor furniza, astăzi, conţinutul utilizând noul protocol IPv6, pentru un maraton de testare de 24 de ore.
Scopul acestei zile de testare este de a motiva organizaţiile din industrie – furnizorii de servicii de Internet, producătorii de hardware, furnizorii de sisteme de operare şi companiile web – să îşi pregătească serviciile pentru IPv6 pentru a asigura o tranziţie de succes, înainte ca adresele IPv4 să fie complet epuizate.
Tehnicienii, inginerii ş furnizorii de conţinut care se bazează pe fiabilitatea internetului vor efectua un experiment de proporţii, la nivel mondial. Pentru mai mult de un deceniu, o nouă alternativă la standardele protocoalelor de comunicaţii peste internet a fost în curs de dezvoltare şi testare în reţele private.
Sunt şanse să existe mici erori, dar pe care majoritatea utilizatorilor de internet nu le vor observa. Unele site-uri web ar putea să dispară temporar, deoarece unele reţele nu se vor putea conecta la noile adrese. Scopul real al zilei de testare este de a descoperi impactul pe care îl poate avea schimbarea, la scara largă, către IPv6 pe milioane de servere, routere, switch-uri care alcătuiesc internetul.
IPv6 (Internet Protocol versiunea 6) este un protocol de internet de nouă generaţie care va suplimenta pentru o vreme şi în final va înlocui protocolul IPv4 folosit astăzi. IPv6 remediază câteva dintre neajunsurile IPv4, în special numărul limitat de adrese disponibile a fi alocate, susţinând astfel creşterea continuă a internetului ca o platformă deschisă şi inovativă. Pe lângă faptul că oferă un interval de adrese mai larg pe un format nou, IPv6 permite şi susţine optimizarea planului de adresare contribuind astfel la creşterea stabilităţii, susţinând securitatea şi oferind o nouă dimensiune adreselor web şi comunicaţii