Avon România, cea mai mare companie de cosmetice comercializate prin intermediul vânzărilor directe, a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 479,4 milioane de lei (114 mil. euro), în creştere cu 2 milioane de euro faţă de anul anterior, şi o valoare similară în euro celei din 2007, cel mai bun an al companiei pe piaţa locală.
Compania anunţă totodată şi o creştere a profitului net la 75,5 milioane de lei (18 milioane de euro), de la 17 milioane de euro în anul anterior, astfel că marja de profit net rămâne ridicată (15%) şi în condiţiile unui consum în scădere.
Răzvan Diraţian, directorul comercial al Avon pentru România şi Republica Moldova, recunoaştea în urmă cu două luni că situaţia economică s-a repercutat asupra comportamentului de consum al românilor, care deşi nu renunţă la produse cosmetice, caută produse mai ieftine. El spunea că există o maturitate a pieţei de produse cosmetice, chiar dacă consumul per capita este mai mic decât în alte state europene. Acest lucru se datorează faptului că românii ştiu să aleagă şi cunosc trendurile din piaţă.
În condiţiile în care piaţa totală a produselor cosmetice (şi direct selling şi retail) este de 700 de milioane de euro, potrivit estimărilor Euromonitor Internaţional, fiecare român cheltuie pe lună mai puţin de 3 euro, potrivit estimărilor ZF.
Avon este singurul jucător de pe piaţa de cosmetice comercializate prin intermediul vânzărilor directe care a terminat anul cu vânzări în creştere, în condiţiile în care competitorii de la Oriflame au anunţat vânzări similare celor din 2009 (23,5 mil. euro), iar cei de la Amway au avut vânzări de 21,6 mil. euro, în scădere faţă de 27,4 mil. euro în 2009.
În condiţiile crizei financiare Avon România a redirecţionat o mare parte din bugete pentru promovare, susţinerea vânzărilor şi a reprezentanţilor. @N_