Primul tren de mare viteza alimentat doar energie solara, apartinand Societatii Nationale a Cailor Ferate din Belgia, a efectuat prima sa calatorie, luni, pe ruta Paris-Amsterdam.
Trenul este alimentat cu energia solara captata de un tunel special, lung de 3,6 km, avand pe acoperisul sau 16.000 de panouri solare, ce acopera o suprafata de aproximativ 50.000 de metri patrati, precizeaza Solar Energy.
Energia colectata este utilizata pentru a facilita functionarea intregii infrastructuri a liniei, in zona respectiva.
Trenurile conventionale pot circula si ele pe respectivul tronson. Panourile solare montate pe tunel pot produce 3,5 GW de energie electrica pe an, corespunzand consumului mediu anual de energie electrica pentru aproximativ 1.000 de gospodarii.
Costurile intregului proiect, denumit "Enfinity", s-au ridicat la suma de 15,6 milioane de euro.
Considerat primul "tren verde", acesta a rulat pe tronsonul respectiv, luni, la granita olandeza, in zona Anvers.
Primul tren de mare viteza alimentat doar energie solara, apartinand Societatii Nationale a Cailor Ferate din Belgia, a efectuat prima sa calatorie, luni, pe ruta Paris-Amsterdam.
Trenul este alimentat cu energia solara captata de un tunel special, lung de 3,6 km, avand pe acoperisul sau 16.000 de panouri solare, ce acopera o suprafata de aproximativ 50.000 de metri patrati, precizeaza Solar Energy.
Energia colectata este utilizata pentru a facilita functionarea intregii infrastructuri a liniei, in zona respectiva.
Trenurile conventionale pot circula si ele pe respectivul tronson. Panourile solare montate pe tunel pot produce 3,5 GW de energie electrica pe an, corespunzand consumului mediu anual de energie electrica pentru aproximativ 1.000 de gospodarii.
Costurile intregul