\"Bechtel-ul în sine este o temă de umilinţă care durează din 2003\", a spus Attila Korodi, fost ministru al mediului și dezvoltării durabile în Guvernul Tăriceanu.
Acesta a făcut această declarație în emsiunea "Realitatea te privește", în contextul unei discuții despre investițiile din România.
"Să ne aducem aminte că acest contract a fost semnat la finalul lui 2003 cu un preţ fix de 2,5 miliarde de dolari pe întregul tronson de autostradă, şi onor marelui ministru al transporturilor, domnul Dobre, în 2005, a venit şi renegociat acest contract. Suntem azi unde suntem cu sume foarte mari plătite şi cu kilometrii ăia pe care îi tot inaugurează domnul Boc, ba cu domnul Berceanu…", a declarat, în cadrul aceleiași emisiuni, Radu Moldovan, invitat din partea opoziției.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România are datorii certificate de 111 milioane de euro către compania americană Bechtel pentru Autostrada Transilvania, costul mediu pe kilometru ajungând la 16 milioane euro, potrivit informaţiilor de la Ministerul Transporturilor.
Dacă la început costul pe kilometru era de 5,4 milioane de euro, în prezent costul pe kilometru construit a ajuns la 16 milioane euro din cauza modului în care a fost făcut contractul, cu preţuri ţintă.
Deşi a fost atacată doar 26% din lucrare, din care în operare este doar un procent de 12,5%, cheltuielile totale alocate până în prezent lucrării, între 2004 şi 2011, sunt de 5,2 miliarde de lei.