Cum pierde Iaşiul 10 milioane de euro din fonduri UE pe mâna şefilor Consiliului Judeţean. Sunt şase ani de când au demarat repararea unui drum de 37 km şi n-au avansat niciun metru.
Consiliul Judeţean (CJ) Iaşi se află cu sabia deasupra capului. Mai are 8-9 luni la dispoziţie să termine drumul Iaşi-Vaslui - de care nici nu s-a apucat -, altfel pierde o finanţare europeană de 10 milioane de euro. De şase ani se tot învrednicesc şefii judeţului Iaşi să repare acest drum plin de cratere şi nu reuşesc să avanseze nici măcar cu un metru.
Studiul de caz pe acest proiect din Moldova oferă imaginea clară a modului în care se pierd finanţările europene în România şi a modului în care eşuează lucrările de infrastructură în amânări duse la infinit.
Contestaţii pe bandă rulantă
CJ Iaşi se află în faţa celei dea treia licitaţii pentru reparaţia capitală a drumului Iaşi-Vaslui (porţiunea de 37 km ce revine părţii ieşene). Derularea evenimentelor din 2006 şi până în prezent este halucinantă. În primul an, Consiliul Judeţean Iaşi a pregătit proiectul pentru obţinerea finanţării europene.
În 2007 a depus proiectul şi a aşteptat aprobarea finanţării. Peste încă un an s-a semnat contractul de finanţare între Ministerul Dezvoltării şi Consiliul Judeţean Iaşi. Din acest punct mai trebuia ales un constructor şi să se treacă la treabă.
2009: Prima licitaţie. Se deschid ofertele celor 10 firme participante. Câştigătoare a fost desemnată firma SC CF Grup Colas. Au apărut contestaţiile, hotărârea de adjudecare a fost anulată, iar ofertele au trecut prin reevaluare. A doua câştigătoare este desemnată asociaţia dintre Jaop Portugalia şi Moldotrans Iaşi.
Dar contestaţiile au curs gârlă, şase din opt participante la licitaţia iniţială acuzând modul de aplicare a procedurilor.
Gogoşi vândute la licitaţie @N