La Vinţu de Jos va fi demarată în perioada 20-24 iunie o acţiune-pilot ce vizează schimbarea Cărţilor de Identitate pentru circa 500 de cetăţeni cu domiciliul în localitatea Vinţu de Jos, prin intermediul Direcţiei Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor.
Potrivit autorităţilor judeţene, procesul intens de modernizare prin care a trecut comuna Vințu de Jos în ultimii ani a presupus executarea unor lucrări importante de infrastructură, care au ridicat confortul cetățenilor, precum și introducerea unui sistem modern de numerotare a imobilelor și de denumire a străzilor. În urma acestor acțiuni, o parte dintre cetățenii cu domiciliul în localitatea Vințu de Jos au omis să își schimbe Cărțile de Identitate pentru a avea înscrisă în document noua adresă, conform legii.
Acțiunea întreprinsă de Consiliul Județean Alba, prin specialiștii de la Evidența Persoanelor, în parteneriat cu Primăria Comunei Vințu de Jos și cu Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Alba Iulia vine în sprijinul a circa 500 de cetățeni aflați în această situație. Sunt vizați de această dată doar cetățenii cu domiciliul în centrul de comună, nu și cei din localitățile componente ale comunei.
În incinta Căminului Cultural din Vințu de Jos vor funcționa, în perioada 20-24 iunie, între orele 10.00-18.00, trei ghișee la care locuitorii din Vințu se vor prezenta pentru a-și schimba buletinele, pe baza unei programări realizate de specialiștii de la Evidența Persoanelor. În perioada imediat următoare, toate persoanele din Vințu de Jos aflate în această situație vor primi acasă o invitație scrisă în care va fi menționată ora și data la care sunt programați pentru schimbarea Cărții de Identitate.
Pentru persoanele netransportabile va fi organizată o altă acțiune în care, conform legii, specialiștii de Evidența Persoanelor se vor deplasa la domiciliul so