Starea proastă de spirit care există în M.A.I. de o perioadă de timp, acutizată acum de o nouă tranşă de motive cauzatoare de incertitudini şi demotivare – numai bună pentru a înfrunta provocările ce vor veni concomitent cu intrarea în Schengen –, se va oglindi fără retuşuri în bilanţul pe 2011 al M.A.I. În indicatori care vorbesc de la sine despre eficienţa managementului, despre profesionalism şi despre gradul de motivare a oamenilor : numărul infracţiunilor cu autor necunoscut, nou intrate sau preluate şi târâte prin fişete, numărul dosarelor penale înregistrate pus faţă în faţă cu al dosarelor trimise la Parchet, apoi cu al dosarelor ce fac returul Parchet - Poliţie, dar şi motivele întoarcerii lor. Doar că astfel de indicatori nu se regăsesc în bilanţul de activitate al M.A.I., cel puţin nu la vedere, deşi ar vorbi despre eficienţă şi proesionalism mai clar decât o fac comparaţiile, pe ani, între cifra infracţiunilor, atâta timp regresul unui tip de infracţionalitate nu se datorează prevenirii şi nici imposibilei omniprezenţe a oamenilor legii.
Aceiaşi indicatori şi alţii similari ar fi trebuit să stea la baza disponibilizărilor care urmează a fi făcute la Interne. 10.000, după cum a anunţat ministrul Traian Igaş. Oficialii M.A.I. intră, însă, în silenzio stampa când vine vorba despre “detalii” ante- şi post-disponibilizări, deşi, date fiind importanţa acestui minister, era firească transparenţa în privinţa argumentelor ce au dus la decizia disponibilizărilor şi a aspectelor pe care le implică. Nimeni, însă, nu se pierde în “detalii”, pentru a clarifica :
Ce a stat la baza calculelor care au dus la concluzia că 10.000 de oameni trebuie puşi pe liber?
Care sunt prevederile legale în baza cărora vor fi disponibilizaţi, la grămadă, angajaţii din M.A.I., fie ei funcţionari publici sau c