Foto: Reuters Deprecierea dolarului din ultimul an (de la 3,47 lei în iunie 2010, la 2,84 lei în prezent), a făcut să devină mai profitabil să achiziţionezi o gamă tot mai variată de produse online din China, SUA şi alte ţări, achitând costurile de transport şi taxele vamale + TVA, decât să cumperi aceleaşi produse din România. Este drept, sistemul de garanţie (în cazul produselor de folosinţă îndelungată) nu este acelaşi, în sensul că, un produs achiziţionat ce se defectează în perioada de garanţie nu poate fi reparat la un service din România, decât contracost, alternativa fiind expedierea acestuia în ţara de provenienţă, către service-ul indicat de producător sau de vânzător. Produsul se repară sau se înlocuieşte gratuit, dar se suportă cheltuiala cu transportul. Un recent studiu realizat de procesatorul de plăţi online PayPal, prin compararea preţurilor din 50 de magazine online din SUA, Marea Britanie, Polonia, Cehia, Ungaria, Grecia şi România a relevat că un telefon iPhone 4 costă echivalentul a 1.500 de lei în SUA, respectiv 2.800 de lei în România. Un iPad (versiunea originală, fără 3G şi cu 16 Gb memorie) poate fi achiziţionat cu 1.000 de lei din SUA, costând 2.000 de lei în România. În ambele cazuri, este vorba de produse noi. În cazul achiziţiilor online din SUA, după achitarea cheltuielilor de transport (care variază mult, de la un vânzător, la altul) şi a taxelor în vamă, economia rezultată (faţă de cumpărarea aceluiaşi produs de la un dealer autorizat din România) este de circa 500 de lei, în cazul iPad, respectiv circa 700 de lei în cazul iPhone4. O variantă este achiziţia aceloraşi produse dintr-un stat UE (Marea Britanie, Germania etc.). Preţurile acolo sunt mai mari decât cele din SUA, în schimb cheltuiala poştală poate fi mai mică, iar taxe nu se percep (produsul nu este vămuit). De pildă, în Marea Britanie, un iPhone 4 costă echivalentul a 2.000