Noul Chevrolet Aveo doreşte să facă uitat fostul model, fiind diferit din toate punctele de vedere, de la design la siguranţa pasagerilor şi până la poziţionarea sa pe piaţă.
Misiunea noilor modele Chevrolet din Europa este aceea de a ieşi din zona ieftină şi a se diferenţia printr-un design şi o filosofie tipic americane, astfel că noul Aveo urmează această direcţie şi încearcă să recupereze rapid diferenţele faţă de celelalte mărci de volum în clasa mică. Testul cu motorizările de 1,2 litri 86CP manuală şi 1,4 litri 101CP automată ne-a arătat o maşină care, din fericire, nu mai are nimic de-a face cu precedenta generaţie.
În primul rând, designul are acum linii americane şi este în ton cu restul gamei Chevrolet (Corvette şi Camaro vor ajunge şi ele în România cel târziu în 2012). Partea frontală încearcă să fie chiar mai agresivă decât cea a unui Mitsubishi Colt, iar spatele hatchback-ului are personalitate (ceea ce nu pot spune însă despre spatele berlinei în trei volume).
Platformă nouă, pretenţii noi
Noul Aveo este clădit pe o platformă nouă, iar acest lucru se vede: ţinuta maşinii în viraje este peste medie, te îndeamnă chiar la distracţie, iar rigiditatea trenului de rulare îţi oferă senzaţia că această maşină merita chiar motorizări mai dinamice. Vizibilitatea laterală este de top, iar dotările de siguranţă vor duce cu certitudine la un scor EuroNCAP în ton cu timpul (urmând exemplul dat de Cruze).
Am apreciat direcţia fermă, care îţi dă sentimentul că eşti la volanul unei maşini mai mari, precum şi stabilitatea punţii spate la manevrele la limită; combinate cu suspensii configurate la fel de ferm, acestea îi dau ghes şoferului să calce mai tare pe acceleraţie. În funcţie de motorizare, obţii efecte diferite: pe motorul 1,4 101CP cuplat cu o transmisie automată nu se întâmplă mare lucru, acesta fiind suf