Cursurile suplimentare pentru elevi reprezintă o afacere cât se poate de profitabilă în multe ţări europene. Nici românii nu stau rău la acest capitol! Potrivit unui studiu Daedalus Millward Brown, părinţii din România au cheltuit anul trecut 300 de milioane de euro cu meditaţiile copiilor lor. Cursurile suplimentare pentru elevi reprezintă o afacere cât se poate de profitabilă în multe ţări europene. Nici românii nu stau rău la acest capitol! Potrivit unui studiu Daedalus Millward Brown, părinţii din România au cheltuit anul trecut 300 de milioane de euro cu meditaţiile copiilor lor.
Potrivit unei analize realizate de Comisia Europeană şi făcute publice zilele trecute, cei mai risipitori, când vine vorba de banii pentru lecţiile făcute acasă cu profesorul particular, sunt francezii: ei cheltuiesc 2,21 miliarde de euro într- un an. La polul opus se situează ciprioţii, cu 111,2 milioane de euro anual. Ţara noastră nu a fost prinsă în acest studiu, însă cercetări similare făcute recent arată că în 2010 românii au cheltuit aproximativ 300 de milioane de euro pentru lecţiile predate elevilor acasă. Deşi începând de anul acesta pregătirea la domiciliu urma să fie aspru sancţionată în România, mai-marii Ministerului Educaţiei au “uitat” de paragraful care reglementa acest capitol, al meditaţiilor, taman când au dat “verde” noii Legi a educaţiei.
Singura “reglementare” în acest sens e prinsă în regulamentul de funcţionare a unităţilor din învăţământul preuniversitar: “se interzice personalului didactic să condiţioneze evaluarea elevilor sau calitatea prestaţiei didactice la clasă de obţinerea oricărui tip de avantaje de la elevi sau de la părinţii acestora”. Astfel, teoretic, sunt vizaţi doar profesorii care îşi meditează elevii cărora le predau şi la clasă, practic... nimeni nu ţine cont de nimic.
Profesorii de la o şcoală din Galaţi au avut o iniţiati