Conducerea PSD Arad acuză că "oameni politici şi clientela lor" au avut din timp informaţii despre traseul autostrăzii Nădlac-Arad şi au cumpărat terenuri. Ei au reuşit ,după spusele celor din PSD, să primească despăgubiri peste preţul pieţei şi de 20 de ori mai mari decât alţi localnici cu terenuri din aceeaşi categorie, transmite Mediafax.
Preşedintele PSD Arad, Dorel Căprar, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că în oraşul arădean Pecica (aflat de traseul autostrăzii Nădlac-Arad) "ies la suprafaţă detalii despre afacerile imobiliare care se învârt în jurul construcţiei autostrăzii".
"Cetăţenii din Pecica au fost împărţiţi în două categorii. Unii sunt «băieţi deştepţi» şi au primit sume imense de bani pentru expropierea terenurilor, foarte mult peste preţul pieţei. Alţii, sunt probabil luaţi de proşti şi urmează să primească sume de aproximativ 20 de ori mai mici decât primii, deşi au teoretic drepturi egale", a spus Căprar.
Căprar a precizat că în 28 aprilie 2010 Guvernul a emis Hotărârea 416, privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică "Autostrada Nădlac-Arad".
Potrivit sursei citate, Guvernul a alocat 63 de milioane de lei pentru despăgubirea proprietarilor de terenuri de pe traseul acestei autostrăzi.
"Suma stabilită în aprilie 2010 trebuia să ajungă pentru toate persoanele care urmau să fie despăgubite. În realitate, banii nu au ajuns pentru toate persoanele, iar 251 au rămas inexplicabil pe dinafară. Cel mai probabil din cauza unei neconcordanţe între hotărârea amintită şi evaluarea terenurilor. Întrebarea este de ce nu a avut nimeni interesul să sesizeze această neconcordanţă înainte de efectuarea plăţilor? Cel mai plauzibil răspuns: pentru că a existat interesul unui anumit grup privilegiat de a încasa sume imense din despăgubir