Forţa de muncă ieftină şi pregătită, sprijinul autorităţilor locale şi apropierea de graniţă i-au determinat pe americanii de la Delphi să se poziţioneze strategic în sud-vestul ţării.
Gigantul american Delphi a anunţat ieri o investiţie într-o fabrică de cabluri auto la Moldova Nouă (Caraş-Severin), unde va angaja 1.000 de oameni, după ce a ajuns deja la circa 9.000 de oameni în alte două fabrici din Ineu (Arad) şi Sânnicolau Mare (Timiş). Niciuna dintre aceste fabrici nu este la o distanţă mai mare de 100 de kilometri de graniţa vestică a ţării, semn că americanii se feresc de drumurile româneşti.
Grupul american Delphi Automotive, cu afaceri de 13,8 miliarde de dolari în 2010, îşi continuă investiţiile pe piaţa locală printr-o nouă linie de producţie de cabluri electrice în Moldova Nouă (Caraş-Severin), unde a angajat deja circa 500 de oameni.
Americanii au intrat pe piaţa locală în urmă cu 15 ani, printr-o investiţie lângă Timişoara, la Sânnicolau Mare, s-au extins apoi la Ineu (Arad), în 2004, unde au construit tot o linie de producţie de cabluri electrice, în timp ce la Iaşi au început în urmă cu doi ani producţia la o linie de sisteme pentru motoare.
Pe plan local compania este condusă de un român din zona Timişoarei, Cristian Guliscska, care, deşi are pe mână peste 10.000 de angajaţi, nu a apărut public în presă, iar informaţiile despre el sunt puţine.
Strategia firmei este de a ataca localităţi mici, de 10.000-15.000 de locuitori, în care poate fi găsită forţă de muncă pentru salarii de 1.200-1.500 de lei, iar în ceea ce priveşte producţia de cabluri au fost alese oraşe din imediata apropiere a graniţei de vest, către ţări din Europa unde se află fabricile Mercedes, Audi, Skoda sau Renault pentru care este destinată producţia locală.
Ce caută americanii pentru a investi
"Noua fabrică ne va permite să co