Licitaţia a fost adjudecată în 2009, muncitorii au ieşit în teren prin 2010, iar "şantierul" s-a deschis cu adevărat abia în 2011.
Deşi ar trebui să fie deja finalizată, reabilitarea DN 79 Oradea-Arad, atribuită consorţiului italian Astaldi, este în continuare în fază incipientă. Doar răbdarea şoferilor se apropie de sfârşit. Pentru că sunt puşi să-şi piardă timpul la semafoare şi să-şi distrugă maşinile pe hopurile din asfalt...
Răbdare şi tutun!
Durata unei călătorii cu maşina pe ruta Oradea-Avram Iancu este apreciată de orice "calculator" de distanţe de pe internet la circa 52 de minute. Teoretic, pe DN 79 Oradea-Arad şoferii pot rula cu o viteză medie de 66 de kilometri pe oră.
Practic, însă, de mai bine de un an, de când Astaldi a demarat lucrările de modernizare, viteza medie s-a înjumătăţit, iar durata călătoriei a devenit dublă. Astăzi acelaşi drum durează cam o oră şi 45 de minute. Gropile din asfalt, porţiunile răzuite pentru plombare şi "trecerile de nivel" de la vechiul covor asfaltic la cel proaspăt turnat silesc coloanele de maşini să înainteze atât de lent încât, prin comparaţie, carul cu boi din tabloul lui Grigorescu pare monopost de Formula 1!
De parcă nu era de ajuns, săptămâna trecută BIHOREANUL a numărat pe o distanţă de 57 de kilometri nu mai puţin de 12 semafoare la care şoferii aşteptau în soare minute în şir. Şi asta fără a mai pune la socoteală indicatoarele de drum îngustat!
Condamnaţi să întârzie
Primarii localităţilor de pe DN 79 sunt revoltaţi. "Toată lumea mă întreabă când se termină lucrările. Oamenii sunt supăraţi fiindcă dacă au treabă la Oradea trebuie să pornească mult mai devreme. Şi nici aşa nu pot fi siguri că ajung la timp!", reclamă Teodor Matica (foto), primarul din Avram Iancu, care spune că firma Astaldi munceşte pe sărite: "În loc să ia lucrările dintr-un capăt şi să avanseze trepta