Steve Dallas (Initiative Media)Valoarea totala a pietei locale de media a scazut cu 9%, in 2010, pana la 316 milioane de euro, atingand un nivel sub cel din 2006, potrivit studiului Media Fact Book 2011.
Printul a fost in continuare cel mai afectat, cu o scadere de 30% fata de 2009, urmat de outdoor, care a pierdut 20%, radio 16%, in timp ce TV-ul a inregistrat o scadere mult mai mica, de doar 6%.
Cu toate acestea, Internetul a fost singurul mediu care a crescut semnificativ ca volum, cu mai mult de 30%, comparativ cu 2009.
"Digitalul si-a consolidat pozitia, ceea ce arata ca a devenit un mediu de comunicare cheie pentru clienti. Daca isi va mentine dinamica de crestere in 2011, online-ul va deveni al doilea mediu ca investitii in publicitatea atrasa, dupa TV", a declarat Steve Dallas, manager direcor al Initiative Media, coordonatorul Media Fact Book.
Principalii factori de crestere au fost campaniile de marketing online si platformele de social media. De asemenea, site-urile de socializare au atras investitii semnificative, estimate ca valoare la 3% din investitiile nete in online.
Anul trecut, TV-ul a inregistrat o scadere a veniturilor atrase, pana la 209 milioane de euro, dar si-a crescut cota de piata pana la 66% din investiile totale de media.
Televiziunile Pro isi pastreaza suprematia, urmate atat in termeni de audiente cat si de incasari, de catre grupul Intact, Realitatea Media, TVR si Dogan Media.
Cu o cota de piata de 38% din totalul audientelor, televiziunile Pro TV au atras anul trecut 50% din totalul bugetelor de publicitate alocate TV-ului, urmate de posturile trustului Intact, cu 24% din investitii si 22% din audiente.
Print-ul s-a situat la acelasi nivel de incasari ca si online-ul, respectiv 26 de milioane de euro. Declinul presei tiparite a venit din fapt