Românii sunt din ce în ce mai ataşaţi de noile tehnologii, precum internetul sau telefonul mobil, dar au încă probleme în ceea ce priveşte utilizarea lor.
Potrivit unui studiu GfK, peste jumătate dintre români folosesc internetul săptămânal, 80% utilizează telefonul mobil, iar 13% au un smartphone. Aproape o treime dintre participanţii la studiu se declară entuziaşti ai noilor tehnologii, iar tot atâţia se arată deschişi spre adoptarea acestora.
Totuşi, când vine vorba de utilizarea unor servicii utile pe care le oferă mediul online, precum tranzacţiile pe internet, românii sunt codaşii Europei. Rata de penetrare a serviciilor financiare online este în România de doar 4%, faţă de 42% în Cehia, 34% în Austria sau 13% în Croaţia. Numai Bulgaria se află în urma noastră la acest capitol, cu o rată de 2%.
Din cei 9,6 milioane de români care folosesc servicii bancare, doar 4% îşi verifică contul prin Internet banking şi 3% fac tranzacţii folosind acest serviciu sau plătesc online, cu cardul. În acelaşi timp, doar 1,6% din intervievaţi au spus că folosesc mobilul pentru a face plăţi. Dintr-o medie de 4,5 activităţi derulate pe internet, 4,2 sunt pentru informare, comunicare şi amuzament, se mai arată în studiul GfK.
„În orice domeniu, nivelul scăzut de familiarizare cu tehnologii noi îngreunează adoptarea lor, iar serviciile financiare online nu fac excepţie. Mulţi români nu au găsit încă o motivaţie suficient de relevantă care să-i facă să se informeze mai mult", crede Anca Zamfirescu,Senior Research Consultant la GfK România.
4% din români folosesc servicii bancare pe internet şi 3% fac tranzacţii online cu cardul.