Compania de transport aerianTarom a inregistrat afaceri nete in crestere cu 13% anul trecut, dar si opierdere mai mare cu circa 40% pe fondul cresterii cheltuielilor si impactuluinegativ al unor evenimente ca eruptia vulcanului din Islanda. Cum aratastrategia companiei de crestere a performantei pentru 2011, pe o piata in continuare extremde sensibila la pret?
Printre principalele masuri pecare compania are in plan sa le ia pentru a-si creste veniturile si in 2011 senumara si realizarea unui portofoliu de servicii conexe, cum ar fi serviciilede cazare sau inchiriere de masini, in vederea comercializarii acestora atat peplan national, cat si international.De asemenea, compania vrea saaccelereze recuperarea creantelor si sa maximizeze din punct de vederecontractual perioadele de achitare a obligatiilor fata de terti, prinrenegocierea contractelor si modificarea procedurilor privind noile achizitii.
De asemenea, companiasi-a propus stabilirea de criterii de performanta pentru reprezentantii Taromsi agentii generali de vanzari din strainatate,dezvoltarea unor programe de stimulare a performantei acestora si mentinerealor in functie de rezultatele obtinuteDislocareaa doua aeronave Boeing 737-800 din programul de curse regulate si alocareaacestora pentru inchiriere curse charter de catre agentii de turism de pe piataRomania, face parte de asemenea din strategia de crestere a veniturilor peacest an.
Cat despre reducerea cheltuielilor in acest an, compania si-a propusscaderea numarului de angajati cu 5%, prin retrageri voluntare cu pachetecompensatorii.
Compania si-apropus si implementarea unor operatiuni de hedging pentru combustibil si pentruoperatiunile de schimb valutar cu efectde conservare a riscurilor de crestere a pretului petrolului si a evolutieicursului de schimb.
Anul trecut, numarul mediu de salariati ai compan