Geogiana Grecu (RAC)Georgiana Grecu, director executiv al Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC), a declarat pentru DailyBusiness.ro ca institutia a inceput sa primeasca din ce in ce mai multe sesizari de la consumatori, privind publicitatea online.
Reprezentanta Consiliului a adaugat ca reclamatiile utilizatorilor de Internet tin in principal de continutul efectiv al mesajului publicitar, respectiv informatia incompleta despre produsul sau serviciul caruia i se facea reclama.
O alta parte a reclamatiilor primite de reprezentantii RAC vizau vulgaritatea reclamei online. "Mesajul era considerat vulgar si neadecvat minorilor", a completat Grecu, referindu-se la sezisarile internautilor.
In acest context, directorul Consiliului Roman pentru Publicitate apreciaza ca tara noastra se afla, inca, la inceputul implementarii reglementarilor etice a noilor forme de publicitate, in mediul online.
"Important este ca si advertiserii si agentiile de publicitate, autorii de bloguri, toti cei care activeaza in aceasta zona de online, sa constientizeze responsabilitatea pe care o au fata de consumator. Finalmente, trebuie sa intelegem cu totii ca respectul fata de consumatorul de publicitate, in oricare forma ar fi ea, traditionala sau online, se traduce in respectul fata de principiile etice in publicitate", a completat reprezentanta Consiliului.
In ceea ce priveste publicitatea facuta pe bloguri, Grecu a precizat ca RAC nu se pronunta asupra continutului editorial, ci numai asupra mesajelor cu caracter comercial.
Potrivit Codului de Practica in Publicitate elaborat de Consiliu, definitia media digitale asupra carora RAC si-a extins regulile etice cuprinde orice canal de comunicare electronic, printre care email, banner, display-ads, text-ads, inserturi platite, virale generate de anuntator, publicitate in ca