În peste 90 la sută din cazuri lucrează pentru bănci şi telecomunicaţii
În 2010 piaţa de colectare de la persoanele fizice a fost de 1,64 mld. euro şi va scădea cu aproximativ 25 la sută în 2011
Motivele scăderii sunt înfiinţarea unor departamente specializate în cadrul băncilor, încetinirea nivelului creditării şi a externalizării
Majoritatea covârşitoare a cazurilor prelucrate anul trecut de firmele specializate în recuperarea creanţelor provin de la bănci şi telecomunicaţii, în proporţii de 52%, respectiv 37%, restul referindu-se la creanţele externalizate de domeniul asigurărilor, utilităţilor, IFN-urilor, comerţului şi leasingului, au anunţat ieri reprezentanţii Asociaţiei de Management al Creanţelor Comerciale (AMCC). "S-a observat o scădere a creanţelor externalizate anul acesta de bănci, numărul cazurilor însumând doar 50% în primul trimestru din 2011, faţă de 52% anul trecut, dar a crescut cu un procent numărul cazurilor din domeniul telecomunicaţiilor", a afirmat Cristian Ionescu, preşedintele AMCC.
Potrivit statisticii realizate de Asociaţie, 17 bănci au externalizat creanţele anul acesta, cu două mai puţine decât anul trecut, în timp ce numărul IFN-urilor care au apelat la serviciile firmelor de recuperare a creanţelor a crescut cu 3, de la şase la nouă. În palmaresul firmelor de specialitate se regăsesc şi creanţe de la 6 companii de telecomunicaţii, opt de leasing, şase de asigurări şi cinci de utilităţi, majoritare fiind cele în care sunt implicate persoane fizice (97%).
În ceea ce priveşte modalitatea de soluţionare a cazurilor de recuperare a creanţelor, preşedintele AMCC a afirmat că, deşi în ultimii ani motorul de creştere al acestei industrii a fost colectarea pe cale amiabilă, anul trecut a luat amploare colectarea în instanţă. "Această tendinţă se menţine în acest an", a mai spus preşedintele AMCC.
Nivelu