Doar 2% dintre români folosesc serviciile financiare online, deşi rata de penetrare a Internetului este destul de mare
La nivel global, există o tendinţă bine conturată de folosire a acestor tipuri de servicii
În Cehia procentul este de 42%, în Austria 34%, iar în Croaţia, 13%
Internet banking-ul reprezintă un mister pentru populaţia ţării, în contextul în care doar 2% dintre români folosesc serviciile financiare online, potrivit celui mai recent studiu GfK România - GfK FMDS 2011.
Astfel, dintr-un total de 9,6 milioane de români bancarizaţi, doar 4% îşi verifică contul prin Internet banking şi 3% fac tranzacţii folosind acest serviciu online, adică 2% din populaţia României. Un procent asemănător face plăţi online cu cardul (3%, faţă de 9% în Austria) sau plăţi de pe telefonul mobil (1,6%, faţă de 29% în Austria) şi doar 3% au achiziţionat un serviciu financiar prin intermediul Internetului.
Dintr-o medie de 4,5 activităţi derulate pe Internet, 4,2 sunt pentru informare, comunicare şi amuzament, un număr foarte redus de utilizatori accesând Internetul pentru tranzacţii.
O tendinţă bine conturată, la nivel global
La nivel global, există o tendinţă bine conturată de folosire a acestor tipuri de servicii. În ciuda acestei realităţi, România are una dintre cele mai mici rate de penetrare a serviciilor bancare prin Internet din ţările Europa Centrală şi de Est - 4% faţă de 42% în Cehia, 34% în Austria sau 13% în Croaţia, în timp ce în Bulgaria rata este de 2% dintre persoanele bancarizate.
Deşi penetrarea Internetului în România este una dintre cele mai mici din regiune, există încă suficient de mult loc pentru dezvoltarea serviciilor financiare digitale. Cu atât mai mult cu cât utilizarea telefonului mobil se află în plin avânt - nu numai ca răspândire, ci şi ca intensitate - dar este folosit în principal pentr