Seria 5 este una dintre cele mai performante limuzine de clasă mare de pe piaţă. Dacă este echipată cu motorul diesel de 3,0 litri şi tracţiune xDrive, atunci performanţa trece la nivelul următor.
BMW a lansat anul trecut noua generaţie a Seriei 5 la aproape un an după E-Klasse de la Mercedes şi cu un an înaintea lui A6 de la Audi. Mai mult, noua generaţie a venit după ce constructorul bavarez a lansat şi Seria 5 GT, un Gran Turismo aflat la intersecţia clasei mari şi a celei de lux datorită spaţiului interior şi multiplelor posibilităţi de configurare.
Astfel, dacă Seria 5 GT reprezintă confortul, Seria 5 normală reprezintă latura sportivă a familiei. Mai mult, modelul testat, un 50d xDrive, era echipat şi cu pachet "M" care include printre altele jante de 19 inchi cu talon coborât, volan "M" şi inscripţii pe praguri.
Displayul sistemului iDrive este cu adevărat mare şi lizibil, iar blocul de comenzi din dreapta schimbătorului este uşor de înţeles şi de manipulat. Butoanele de pe consola de bord aduc un aer clasic interiorului, lucru valabil şi pentru ceasurile de bord (deşi între acestea există un afişaj complex care include şi sistemul de menţinere a benzii de rulare. Pentru a beneficia de întreg suportul la un test de peste 1.000 km prin România, am activat toate sistemele de siguranţă activă inclusiv cel de avertizare a schimbării benzii fără semnalizare şi cel care anunţă prezenţa unei maşini în unghiul mort, care s-au dovedit foarte utile. Mai mult, la siguranţa activă contribuie mult şi sistemul de cruise control adaptiv, care permite păstrarea distanţei faţă de maşina din faţă, evitând astfel un accident în caz de neatenţie. Tot la capitolul "electronică" includem şi sistemul Adaptive Drive, care în modul Confort oferă senzaţia că te afli într-o limuzină, în cel Sport sau Sport Plus că eşti într-o maşină dezvoltată pentru ci