Bărbatul care va câştiga 4 miliarde dolari din oferta publica iniţială a Groupon - ,o companie care care deţine site-uri de reduceri în Statele Unite şi în numeroase ţări din întreaga lume, inclusiv în România - are 41 de ani şi şi-a început cariera vânzănd covoare pe stradă.
Wall Street Journal a publicat recent povestea lui Eric Lefkofsky, omul care a oferit în 2008 un milion de dolari pentru lansarea Groupon. Acesta a fost anunţat ca principal acţionar al Groupon, cu 21% din acţiuni, de trei ori mai mult decât Andrew Mason, CEO companiei. Groupon, site-ul specializat în reduceri, oferte şi chilipiruri, este evaluat la peste 20 miliarde dolari. Eric Lefkofsky va obţine dintr-o investiţie iniţială de un milion dolari un profit de aproximativ 4 miliarde dolari.
Fler în afaceri
Eric Lefkofsky, fondatorul InnerWorkings (o firmă din Chicago care se ocupă de documentaţia marilor companii), a „mirosit" care sunt planurile lui Andrew Mason şi i-a oferit un capital de un milion de dolari ca să realizeze site-ul Groupon.
Cu toate acestea, pentru Lefkofsky, investiţia în Groupon nu a fost ca o „lovitură" la loterie, ci o politică „de o viaţă" de înfiinţări şi vânzări de companii, comentează autorii articolului. Acesta nu a avut întotdeauna succes. Experienţa acumulată a dus la dezvoltarea unui set de principii după care s-a ghidat în afaceri: intră pe pieţele cu creştere rapidă, schimbă cursul atunci când lucrurile nu mai merg şi utilizează datele pentru a te ghida.
"În mediul nostru actual, afacerile şi clienţii sunt într-o schimbare continuă, mult mai rapid decât în vremurile de demult", a spus el într-un interviu. "Aveţi nevoie de acces la informaţii ca să vă daţi seama ce veţi face în continuare."
Eric Lefkofsky, preşedintele executiv al consiliului de administraţie Groupon, este un amestec rar de modestie şi obsesie, scriu jur