Angajatii care participa laactivitatile de voluntariat organizate de angajator sunt mult mai satisfacutide locul de munca si mult mai loiali decat cei care nu iau parte la aceste actiuni, arata un studiuefectuat de Deloitte. Totusi, studiul arata ca jumatate dinangajatii care fac voluntariat se asteapta sa profite profesional de gesturilevoluntare.
Voluntarii sunt adeseacaracterizati de dorinta a schimba lumea, insa de multe ori acestia suntmotivati de mai mult decat de propriul altruism. Astfel, conform studiului Deloitte,51% din voluntarii din organizatii vor sa beneficieze profesional de gesturilenobile pe care le fac.
Cei drept, majoritatea celorcare vor sa beneficieze profesional de voluntariat sunt asa numitii “profesionisti”,care utilizeaza cunostintele de business pe care le au pentru a ajuta ONG-uri.De altfel, 72% din voluntarii profesionisti spun ca vor sa profite profesionalde voluntariat fata de doar 56% din voluntarii traditionali.
Astfel, viitoareageneratie de lideri de business vede voluntariatul ca pe o strada cu douadirectii, asa ca vor sa aiba avantaje, un profit din investitia in voluntariat.In plus, potrivit unei alte cercetari recente a Deloitte, lipsa oportunitatilorde evolutie in cariera este principalul motiv pentru care angajatii si-arschimba locul de munca.
Studiul arata caponderea voluntarilor care ar cataloga cultura organizationala a companieipentru care lucreaza ca fiind pozitiva este dubla fata de ponderea angajatilorcare nu fac voluntariat. Astfel, 56% din angajatii care fac voluntariatapreciaza cultura organizatiei, fata de doar 28% din angajatii care nu facvoluntariat.
In plus, voluntarii sunt inproportie mai mare mandri sa lucreze pentru companie, 55%, fata de 36% cat esteponderea angajatilor care nu fac voluntariat. In ceea ce priveste loialitateafata de angajator si la acest crit