Un român trebuie să muncească 30 de minute pentru a putea cumpăra un litru de bere, mult peste media europeană, de opt minute, a precizat directorul executiv al asociaţiei Berarii României, Constantin Bratu. Acesta a adăugat că vânzările de bere au scăzut în primul trimestru cu 2% faţă de perioada similară a anului trecut, fiind mai mici cu 25% faţă de intervalul ianuarie-martie din 2008, anul de vârf al industriei berii. "Nu putem estima cum va evolua piaţa în acest an, pentru că în 2010 de exemplu piaţa a scăzut în primul semestru dar a crescut în a doua jumătate a anului. în schimb, în 2009 ambele semestre au fost de scădere", a spus Bratu. în primele trei luni, consumul a fost de 2,8 milioane hectolitri. Consumul de bere acasă este covârşitor mai mare decât cel din baruri şi restaurante, reprezentând 70-75% din total. Totodată, 49% din vânzări sunt reprezentate de berea la PET, 32% de berea la sticlă, 16% doză, iar 3% draught.Piaţa de profil din România este estimată la două miliarde de euro.
Un român trebuie să muncească 30 de minute pentru a putea cumpăra un litru de bere, mult peste media europeană, de opt minute, a precizat directorul executiv al asociaţiei Berarii României, Constantin Bratu. Acesta a adăugat că vânzările de bere au scăzut în primul trimestru cu 2% faţă de perioada similară a anului trecut, fiind mai mici cu 25% faţă de intervalul ianuarie-martie din 2008, anul de vârf al industriei berii. "Nu putem estima cum va evolua piaţa în acest an, pentru că în 2010 de exemplu piaţa a scăzut în primul semestru dar a crescut în a doua jumătate a anului. în schimb, în 2009 ambele semestre au fost de scădere", a spus Bratu. în primele trei luni, consumul a fost de 2,8 milioane hectolitri. Consumul de bere acasă este covârşitor mai mare decât cel din baruri şi restaurante, reprezentând 70-75% din total. Totodată, 49% din vânzări sunt reprezenta