Bienala de Arta de la Venetia, aflata la cea de-a 54-a editie, a adus in fata publicului artisti contemporani ale caror lucrari socheaza sau uimesc: unii abia cunoscuti publicului, altii deja cunoscuti in lumea intreaga.
Premiul pentru cel mai bun pavilion al unei tari a fost adjudecat de Germania, pavilionul avand expuse lucrari ale artistului Christoph Schlingensief, care a murit de cancer in 2010. Pavilionul era construit dupa modelul bisericii in care artistul si-a petrecut adolescenta, ca ajutor de preot. In pavilion a fost expus "Fluxus Oratorio", o parte din opera sa finala, realizata dupa ce a fost operat la plamani.
Una din tehnicile preferate ale regizorului era sa lucreze cu discursuri ale politicienilor, sesizand replicile mincinoase (spectacolul "Please Love Austria" - foto). Spre sfarsitul vietii, a inceput un proiect ambitios de a construi o opera in Ouagadougou, capitala statului african Burkina Faso.
Christian Marclay a castigat Leul de Aur pentru cel mai bun artist cu spectacolul sau "Ceasul". Filmul este un montaj de 24 de ore care foloseste fragmente de film si emisiuni de televiziune.
Pavilionul Lituaniei a primit o mentiune pentru eleganta, avand expusa opera lui Darius Miksys, "In spatele cortinei albe". Acesta a fost de fapt o expozitie a 173 de opere ale artistilor care au primit granturi de la Ministerul Culturii lituanian, in ultimii 20 de ani: expozitia prezinta arta lituaniana ca fenomen.
Leul de Argint a revenit lui Haroon Mirza, acesta fiind considerat cel mai promitator artist. Acesta a realizat doua instalatii, una pe baza de sunet si lumini, iar alta pe baza de sunet si videoclipuri, prezentate in cadrul expozitiei "ILLUMInations".
Klara Liden a primit mentiune, tot pentru o lucrare din cadrul expozitiei "IllumiNATI