Potrivit agenţiei bulgare Novinte, uzina Great Wall de la sud de Dunăre va ansambla un Voleex C10 şi două maşini 4x4, SUV-ul Haval H6 şi pick-up-ul Wingle 5.
Potrivit jurnaliştilor bulgari, Voleex C10 va costa 12,500 de leva, adică 6.400 de euro, ceea ce ar însemna că va fi cea mai ieftină maşină fabricată în Europa, cu 100 de euro sub preţul de bază al Daciei Logan.
Voolex C10 e un hatchback de clasă B (3,8 metri lungime), posibil concurent pentru Dacia Sandero (4 metri lungime), faţă de care este însă vizibil mai mic, dar şi mult mai ieftin – maşina românească având un preţ minim de 7.300 de euro.
Constantin Stroe: "Dacia nu va sta degeaba"
Deşi este mai ieftin decât o berlină Logan (4,2 metri lungime), modelul chinezesc, în două volume, nu va concura direct cu maşina etalon a curentului low-cost lipsindu-i între altele, portbagajul uriaş al acesteia – 330 de litri faţă de 510 de litri.
"Producătorilor chinezi le vor trebui măcar trei, patru ani pentru a convinge clienţii şi prin fiabilitate – nu doar prin preţ şi imagine –, iar Dacia, în acest timp, nu va sta degeaba", Constantin Stroe, preşedinte ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România) și membru al Consiliului de Administrație Dacia.
Uzina deschisă de chinezi în Bulgaria are o capacitate de producţie de 50.000 de maşini pe an şi a fost construită în urma unei investiţii de 80 de milioane de euro. În afară de cele trei modele, chinezii vor să asambleze ulterior şi un autoturism pe aceeaşi platformă cu Voleex C10, care va purta numele de Voleex C30.