Adrian Petre, în costum negru, un bun ascultător
Criza nu l-a prins nepregătit pe Adrian Petre, un producător român care activează pe piaţa lacurilor şi vopselelor. A ştiut că vine şi a luat măsurile necesare pentru ca afacerea să reziste. L-a sfătuit, ce-i drept, şi un american, director la gigantul Yahoo!.
În plină criză, Adrian Petre, directorul şi patronul firmei Romtehnochim, un mic producător ce activează pe piaţa lacurilor şi vopselelor, înregistează o creştere anuală de 10-15% a cifrei de afaceri pe o piaţă care în ultimii doi ani s-a prăbuşit. Secretul lui: e un bun ascultător. "Criza nu m-a prins nepregătit. Am ştiut că vine încă din primăvara anului 2008. M-a atenţionat soţul unei verişoare a soţiei mele, director la Yahoo!, care sosise în România. Mi-a spus că în SUA e dezastru, iar mai devreme sau mai târziu va sosi şi în Europa. Aşa că am trecut încă din primăvara anului 2008 la fidelizarea clienţilor şi la o politică de consolidare a afacerii. În plus, dacă înainte orientarea iniţială era preponderent către marii clienţi, am reorientat politica vânzărilor şi către micii consumatori. Am inclus totodată în site-ul firmei (www.emex.ro) toate elementele care să permită utilizatorului fără experienţă în domeniu o folosire corectă şi cât mai facilă a produselor. De asemenea, am fost foarte atent la contractele semnate cu beneficiarii, cerând ca plata mărfii să nu se facă într-un interval mai mare de 30 de zile. Astăzi, după 2 ani de criză, pot spune că producţia nu numai că nu a scăzut, ci a crescut anual cu circa 10-15%", zice Adrian Petre, directorul Romtehnochim.
Pentru Adrian Petre, una dintre condiţiile importante pentru a rezista pe o piaţă concurenţială foarte aglomerată o reprezintă calitatea produsului. "Eu niciodată nu am făcut rabat de la calitate. Ba din contră, am urmărit personal constanţa calităţii şi am tratat cu maximă seriozi