Oficialii Căilor Ferate Chineze au anunţat, luni dimineaţă, că la sfârşitul lunii iunie va fi inaugurată cea mai lungă cale ferată din lume, care leagă Beijingul de Shanghai.
Calea ferată se află în probe de aproximativ o lună, de la 11 mai, iarpe această linie vor circula trenuri care vor atinge vitezele de 300 şi 250 de kilometri pe oră. Distanţa de 1.318 kilometri va fi parcursă, în funcţie de viteză, în 4 ore şi 48 de minute sau în opt ore.
Ministrul Transporturilor a precizat că preţul unui bilet va varia între 80 de dolari şi 250 de dolari, în funcţie de trenul pe care îl alegi pentru a parcurge drumul de la Beijingul la Shanghai. Acesta a adăugat că, iniţial, viteza trenurilor trenurilor trebuia să fie de 350 de kilometri pe oră, dar din cauza costurilor ridicate şi pentru siguranţa călătorilor s-a decis ca viteza maximă să fie de 300 de kilometri pe oră. „Trebuie să luăm în considerare atât aspectele sociale cât şi economice atunci când ne gândim la legătura de mare viteză dintre Beijing şi Shanghai. În aceste condiţii, este rezonabil să ne gândim la o viteză de 300 de kilometri pe oră", a spus Hu Yadong.
Mai mulţi ingineri chinezi au inspectat, la începutul lunii iunie, calea ferată Beijing-Shanghai, dând undă verde transportului de persoane pe această rută. Pe acelaşi traseu vor putea fi realizate şi transporturi de marfă, ceea ce ar putea duce la creşterea capacităţii de transport cu până la 50 de milioane de tone pe an. Oficialii chinezi au precizat că drumul de la Beijing la Shanghai va fi parcurs fără oprire, iar proiectul i-a costat pe aceştia aproximativ 32 de milioane de dolari. Mai mult, ei au adăugat că dezvoltarea căilor ferate ameninţă companiile aeriene, deoarece este posibil ca persoanele să prefere traficul feroviar celui aerian, datorită preţurilor mai mici.
Chinezii se mai pot lăuda şi cu cel mai lung pod din lume, ca