Un sistem de transport feroviar care să funcţioneze la cheie pe cei 2.500 kmp ai noii Zone Metropolitane Bucureşti este vital pentru realizarea acesteia.
În prezent există 223 de kilometri de cale ferată în Bucureşti şi pe inelul periferic. Această reţea este exploatată în mare parte pentru marfă, însă ar putea fi utilizată şi de călători pe ruta Bucureşti-Ilfov.
Pe aceeaşi temă:
HARTA ZONEI METROPOLITANE BUCUREŞTI Capitala se va mări cu 2.500 de kilometri pătraţi, va include Ilfovul şi va avea un guvernator
ZONA METROPOLITANĂ BUCUREŞTI ÎN CIFRE Capitala ar câştiga peste 430.000 de locuitori
Pe lângă terasament şi trasee, Bucureştiul şi împrejurimile au din perioada interbelică şi cea comunistă 23 de staţii CFR. Gradul de utilizare de către călători este cel mai ridicat în Gara de Nord, Basarab şi Obor.
30 de minute cu trenul din Drumul Taberei în Pipera
Aproape jumătate dintre cele 61de localităţi plus Capitala, care sunt cuprinse în proiectul Zonei Metropolitane Bucureşti (ZMB), au staţie CFR. Potrivit unui studiu, oamenii fac naveta oricum înspre zonele din afara Capitalei, ceea ce înseamnă că staţiile CFR pot fi reactivate.
Specialiştii sunt de părere că „primăriile trebuie să construiască parcări bine păzite în fiecare dintre aceste gări, ca astfel oamenii care au vrut să locuiască într-o zonă mai puţin aglomerată, dar să lucreze în Capitală, să poată veni de acasă cu maşina până la staţia CFR dintr-o anume localitate, ca de acolo să ia liniştit trenul până la staţia Pipera.
În condiţiile funcţionalităţii unui inel feroviar al Capitalei, intermodalitatea este vitală pentru un sistem de transport rapid. Astfel, bucureştenii care în prezent fac aproximativ două ore pe ruta cartierul Drumul Taberei-Pipera circulând cu autoturismul ar putea face acelaşi traseu în maximum o jumătate de oră, dacă ar cir