Perioada concediilor de vara da dureri de cap managerilor posturilor de televiziune. Si asta pentru ca atat consumul de televiziune, cat si veniturile din publicitatea difuzata scad cu pana la 50% fata de o alta perioada a anului, pe o piata in declin, puternic afectat de criza economica. In 2010, investitiile in publicitatea TV au fost de 209 milioane de euro.
Diana Zalutchi, TV sales director in cadrul regiei de publicitate Splendid Media, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca veniturile din publicitatea TV sunt evident afectate de perioada de vara.
Si asta pentru ca populatia tinde sa economiseasca banii pentru vacante si sa ii cheltuiasca mai putin pe bunurile de larg consum, iar in perioada efectiva de concediu, consumul casnic este 0.
"Din acest motiv, in consecinta, clientii de publicitate isi acordeaza cheltuielile pe aceasta perioada", a adaugat Zalutchi.
Declinul incepe in mai, varful este atins in august
Reprezentanta Splendid Media a mai spus ca din analiza minutelor de publicitate difuzate de posturile de televiziune, se observa un declin incepand chiar cu luna mai, iar "luna cea mai slaba este august".
Zalutchi a precizat ca scaderea in consumul de publicitate impacteaza direct asupra veniturilor din reclama.
Acest lucru ii determina pe furnizorii de spatiu publicitar sa incerce sa minimizeze declinul, prin discounturile oferite la preturile de baza ale intregului an, supranumite sezonalitati.
"Practica unor furnizori este de a face si oferte speciale aferente acestei perioade. Concurenta pentru acapararea unui share cat mai mare din sumele cheltuite de clientii de publicitate in aceasta perioada este foarte mare", a adaugat reprezentanta Splendid Media.
La randul sau, Anca Gheorghe, marketing & sales director in cadrul Televiziunii Romane, a declarat pentru