"Dar de ce vrei să dai înapoi creditul mai repede, să-l rambursezi anticipat?", a fost întrebarea unui preşedinte de bancă către un client. Un client bun platnic, conştiincios, fără întârzieri la plată, cu frică să nu ajungă dator vândut.
În schimb, el, clientul, a avut doar câteva întrebări legate de contractul de împrumut. Adică întrebările uzuale ale clienţilor: "De unde a apărut acest comision, pentru că înainte nu era?". "Aşa e, aveţi dreptate, înainte nu era, dar e acum. Ştiţi, banca a adoptat un nou plan de tarife şi comisioane şi aveţi 5 lei pe lună sau 2 euro la contul în euro, comision de administrare!".
Pentru că în contractul de credit îşi rezervă dreptul să facă aceste modificări. Paragraful 100 nu ştiu cât. Dar e mult 5 lei pe lună, te întreba din priviri ofiţerul de credit? 60 lei pe an, 600 de lei în zece ani, 1.200 lei în 20 de ani, asta dacă nu se mai modifică odată? Nici nu ştii ce să spui. Dacă nu-i plăteşti, poţi să fii sigur că la un moment dat eşti trimis în baza restanţierilor şi îţi trebuie multe luni, multe drumuri şi mulţi nervi să ieşi de acolo!
"De ce nu mi-aţi scăzut dobânda/rata? Că la alte bănci s-a scăzut, că euribor/robor/robid/ sau ce alt indicator de referinţă a scăzut, ştiu eu de la alţi clienţi."
Citeşte mai departe opinia lui Cristian Hostiuc pe zf.ro
"Dar de ce vrei să dai înapoi creditul mai repede, să-l rambursezi anticipat?", a fost întrebarea unui preşedinte de bancă către un client. Un client bun platnic, conştiincios, fără întârzieri la plată, cu frică să nu ajungă dator vândut.
În schimb, el, clientul, a avut doar câteva întrebări legate de contractul de împrumut. Adică întrebările uzuale ale clienţilor: "De unde a apărut acest comision, pentru că înainte nu era?". "Aşa e, aveţi dreptate, înainte nu era, dar e acum. Ştiţi, banca a adoptat un nou plan de tarife şi comisioane şi aveţi 5