Turcii de la Credit Europe au încasat în luna martie o poliţă de asigurare de 7,5 milioane de dolari pentru acoperirea parţială a pierderii de peste 35 de milioane de lei (circa 8,2 mil. euro) provocate de frauda înregistrată în vara anului trecut la sucursala Braşov, de unde au dispărut sume mari de bani din conturile a peste 70 de clienţi.
Pentru restul banilor până la nivelul total al cererilor de despăgubire din partea clienţilor, banca înregistrase de anul trecut un provizion special "pentru fraudă", în valoare de circa 11,4 mil. lei (2,6 mil. euro).
A fost cea mai mare fraudă bancară făcută publică în România în ultimii ani, clienţii reclamând lipsa a 2,5 mil. euro din conturi, conform informaţiilor vehiculate în august 2010.
Potrivit datelor publicate de bancă, frauda a fost evaluată de fapt la peste 35 mil. lei, fiind rezultatul unor tranzacţii neautorizate pe conturile curente ale unor clienţi persoane fizice precum: desfacerea contractelor de depozit înainte de termen, transferuri interne, plăţi inter şi intrabancare, schimburi valutare, retrageri de numerar. De asemenea, mai multe tranzacţii nu au fost înregistrate sau au fost înregistrate eronat în evidenţele contabile ale băncii.
Vinovatul identificat vara trecută a fost directorul de operaţiuni al Credit Europe Bank Braşov, Otilia Negrilă, care a şi fost arestată pentru fraudă informatică, fals în înscrisuri sub semnătură privată, înşelăciune şi delapidare.
Scandalul s-a stins relativ repede, banca returnând imediat sumele reclamate de majoritatea clienţilor păgubiţi. Problema a fost că unii îşi încredinţaseră banii directoarei de sucursală fără a primi în schimb vreun înscris doveditor.
Credit Europe nu a fost sancţionată de BNR pentru această fraudă de proporţii, supraveghetorul considerând că banca avea proceduri foarte bune, vina aparţinându-i angajatului care nu l