Piaţa bancară locală nu s-a dovedit foarte atractivă pentru marile grupuri financiare franceze. Doar Société Générale, al doilea mare grup financiar francez, are o prezenţă notabilă pe plan local, prin BRD, a doua mare bancă locală după active.
Cu o politică de creştere echilibrată şi ferindu-se de expunerile pe sectorul de real-estate, BRD a reuşit să îşi apere poziţia pe piaţă şi în anii de boom, când jucătorii mai mici luptau dur pentru acapararea de cote, iar după cei doi ani de criză şi-a consolidat statutul de cea mai profitabilă bancă din sistem.
BNP Paribas, cel mai mare grup financiar francez, a "testat" piaţa serviciilor financiare din România cumpărând societăţi financiare nebancare - în credite de consum (Cetelem), leasing financiar sau operaţional (Arval).
Deşi au arătat interes faţă de mai multe ţinte de preluare, BNP Paribas nu a achiziţionat însă nicio bancă pe plan local.
În prezent, surse din piaţă afirmă că BNP ar participa la procesul pentru preluarea RBS Bank România.
Un alt mare grup financiar francez, Crédit Agricole a ajuns să aibă indirect prezenţă pe piaţa locală după ce a cumpărat grupul grec Emporiki Bank, care are pe plan local o filială de mici dimensiuni.
Société Générale a făcut pasul pe piaţa locală încă de la sfârşitul anilor '90, când a preluat pachetul de control la Banca Română pentru Dezvoltare, pentru 50 de milioane de dolari. Francezii operau deja pe plan local o sucursală, cu un profil puternic orientat spre zona de corporate banking. BRD a marşat însă pe o strategie de creştere echilibrată între retail şi corporate, care i-a permis să îşi protejeze cota de piaţă în toţi aceşti ani.
La sfârşitul anului trecut grupul BRD avea active de peste 11 mld. euro, iar profitul obţinut a fost de aproape 143 mil. euro. La nivelul individual al băncii, BRD a realizat un profit net de 119 mil. euro,