Productia de imbracaminte in China nu mai este profitabila pentru marile companii de moda din Spania din cauza majorarii costurilor, acestea orientandu-se acum catre Maroc, Tunisia, Turcia, Romania si Ungaria, potrivit Expansion.com. Un exemplu in acest sens este Adolfo Dominguez, care si-a redus productia in China cu 45% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar in ultimele sase luni reprezentantii companiei au cautat capacitati de productie in Maroc si Tunisia.
Tendinta este confirmata si de Maria Grapini, presedintele Federatiei Patronale a Industriei Usoare - FEPAIUS, care a declarat pentru HotNews.ro ca de la inceputul anului multe companii straine s-au aratat interesate sa isi mute productia in Romania.
Ea este de parere ca motivul acestei reorientari este faptul ca marile companii de moda fac in prezent 5 - 6 colectii pe an, fata de 2 in trecut, si trebuie ca produsele sa ajunga foarte rapid in magazine.
"E o mare viteza de punere pe raft si si-au dat seama ca din Asia pot foarte greu sa realizeze acest lucru. Chiar daca costurile din China au crescut, nu le-au ajuns pe cele din Europa. Companiile au preferat insa sa se intoarca pentru ca astfel viteza de punere pe raft e mai mare. Este ca intr-o cursa de viteza", a declarat Maria Grapini.
Presedintele FEPAIUS a mai aratat ca pentru a produce imbracaminte in China "companiile trebuie sa duca tesatura si colectiile si apoi sa le aduca inapoi, ceea ce dureaza 3-4 luni".
"Costurile si taxele in China sunt mai mici, dar cumulat cu viteza de ajungere la raft e mai convenabil pentru companiile de moda sa produca in Europa", a adaugat Grapini.
Potrivit Expansion.com, in urma retragerii din Asia si repozitionarea in Africa de Nord si in Europa, companiile de moda vor beneficia de pe urma scurtarii lantului logistic. Astfel ciclul de import va fi s