Cu toate că suntem deja la jumătatea lunii iunie şi turiştii nu prea se înghesuie să îşi facă sejurul în „Perla" litoralului românesc, terasele, restaurantele şi cluburile din staţiunea Mamaia îi îmbie, dacă nu cu servicii ieşite din comun, atunci măcar cu numărul impresionant de spaţii dedicate consumului de băuturi şi alimente. Spaţii care, nu de puţine ori, se dovedesc a fi adevărate „capcane" pentru turistul naiv şi credul. În incinta complexului din faţa hotelului „Perla" am descoperit, printre numeroasele terase, magazine şi „buticuri", un restaurant cu linie de autoservire, „Easy" pe numele lui. Potenţialii clienţi sunt informaţi, direct din stradă, prin intermediul unui panou, asupra meniurilor şi preţurilor acestora, aparent, foarte mici. Mic dejun la 6 lei? Adică două ouă şi o salată de roşii cu castraveţi şi nişte brânză. Conform aceluiaşi panou informativ, o ciorbă costă doar 5 lei, iar o porţie de ceafă de porc, 9 lei. Să nu uităm că, totuşi, ne aflăm într-o staţiune turistică de la malul mării, iar prezentarea în cauză, pe lângă faptul că arată foarte urât, te duce cu gândul mai mult la o cantină socială. Lângă uşa de acces în autoservire se află un banner cu logo-ul terasei, însoţit de un text în limba engleză: „Self Service & Take Away", dovadă că restaurantul doreşte să atragă şi turiştii „europeni". Se pare însă că vorba „Pe afară e vopsit gardul, iar înăuntru e leopardul" se potriveşte ca o mănuşă restaurantului „Easy".
În primul rând pentru că în week-end, la oră de vârf, linia caldă a autoservirii era... rece, în sensul că nu funcţiona, galantarele fiind absolut goale. Mâncarea nu era încă gata, probabil... Am întrebat dacă localul este deschis şi mi s-a spus să iau un loc pentru că mi se va lua comanda la masă. După ce am comandat o ciorbă de burtă, la doar 6 lei, am apucat să arunc o privire şi în jur. Sala de mese arată jalnic, iar