Introdus initial in 1999, ca o reteta de marketing ocazionala, de atragere de noi cititori, DVD-ul, enciclopedia sau romanul vandute la pachet cu ziarul au devenit acum parte a presei scrise si un model permanentizat de business de media.
Ziarul Financiar, cotidianul quality care s-a tinut departe de aceasta practica, in timp ce tot printul adoptase modelul ca o solutie pentru salvarea tirajelor, se va vinde cu biografia lui Steve Jobs, incepand de miercuri, timp de o saptamana. Si asta dupa ce, in urma cu cateva saptamani, Zf apelase la Codul Muncii, pentru cresterea vanzarilor.
"Vina" pentru transformarea tarabelor de presa in chioscuri de vanzare de carte si alte produse pe post de insert pare sa o poarte Adevarul Holding.
Referitor la acest aspect, analistul media Iulian Comanescu a declarat pentru DailyBusiness.ro : "Daca Adevarul o lasa mai moale, scade si presiunea de pe ceilalti competitori. De aceea am si ajuns acolo unde suntem, intr-un soi de regres al acestei idei".
Din colectiile vandute impreuna cu ziarul Adevarul fac parte seria "Delicii in bucatarie", "Enciclopedia medicala Larousse" sau colectia de romane "care te inspira".
De asemenea, Jurnalul National se vinde in diferite zile ale saptamanii cu volume din colectiile "Biblia pentru copii", "Biblioteca pentru toti" sau dvd-ul insotit de carte din cursul lingvistic pentru copii "Muzzy".
Nici tabloidele nu ocolesc reteta de crestere a vanzarilor, cu insert. De exemplu, ziarul Libertatea anunta ca joi va aparea ultimul volum de carte, din colectia Disney "Descopera savana cu regele leu".
Acest lucru se intampla in conditiile in care se estimeaza ca incasarile din publicitatea investita in presa tiparita sa scada in 2011, de la 26 la 24 milioane de euro.
In ceea ce priveste posibilitatea sustinerii, pe temen