Vineri seară se va juca spectacolul „O scrisoare pierdută“, în închiderea Festivalului Comediei Româneşti (festCO) din Capitală. O distribuţie de zile mari, în spectacolul montat de Alexandru Dabija: Marcel Iureş îl joacă pe Nae Caţavencu, iar George Mihăiţă, pe Agamemnon Dandanache.
Regizorul Alexandru Dabija a avut de înfruntat memoria unor mari spectacole omonime, puse în scenă după Caragiale, de Sică Alexandrescu (1948), de Liviu Ciulei (1972), de Radu Beligan (1979), sau, după Revoluţie, de Alexandru Tocilescu (1999). „Când vii în 2011 la «O scrisoare pierdută», memoria sufletească, vizuală şi auditivă intră automat în dulce forfotire şi se-mbată numaidecât de amintirea unor Giugaru sau Petrică Gheorghiu în Trahanache, Rebengiuc, Caragiu, Costel Constantin sau Costache Bărbulescu în Tipătescu, Carmen Stănescu sau Mariana Mihuţ în Zoe, Niki Atanasiu sau Octavian Cotescu în Caţavencu, Ciulei sau Beligan în Dandanache, Ştefan Bănică sau Matei Alexandru în Pristanda, Dem Rădulescu şi Mircea Diaconu în Farfuridi-Brânzovenescu, Costache Antoniu sau Aurel Cioranu în Cetăţeanul turmentat...", spune criticul Dan C. Mihăilescu. După ce a montat recent „O noapte furtunoasă" la Teatrul la Cub de la Iaşi, Alexandru Dabija i-a distribuit, acum în spectacolul de la Comedie, pe Marcel Iureş, în Caţavencu, pe Marius Florea Vizante, în Tipătescu, pe Mihaela Teleoacă, în Zoe sau pe George Mihăiţă, în Dandanache. „Beţie anesteziantă" Despre atmosfera spectacolului, a cărui scenografie este semnată de Puiu Antemir, criticul Dan C.Mihăilescu punctează: „Ei bine, şi aici, la intrarea în sală, dai de un decor şocant. El suprapune mahalagescul din «D'ale carnavalului» pe spaţiul aristocratic (orice s-ar zice !) al high life-ului cronicilor lui Claymoor". Însă „e de-ajuns să compari mental finalul delirant apoteotic al «Scrisorii» lui Liviu Ciulei - chiolhanul balcanic întru complic