La început a fost Careffour Militari, în 2001. Apoi 47 de magazine în toată ţara anul trecut şi 55 în 2011. Francezii de la Auchan, un alt nume greu în topul reţelelor de comerţ,
s-au trezit mai târziu şi, cu şapte magazine, se află abia pe locul nouă într-un top dominat de nemţii de la Metro Cash&Carry.
Dezvoltarea fără precedent a gigantelor reţele de comerţ trebuie pusă pe seama evoluţiei spectaculoase a României după 2000 şi totul a fost legat de o previzibilă stabilitate a ţării odată ce intrarea în NATO şi UE mai rămânea doar o chestiune de ani. Cu salarii în creştere, cu bănci care îşi extindeau reţelele şi dădeau credite cu buletinul, giganţii comerţului nu puteau face abstracţie de o piaţă de 22 milioane de locuitori. Într-o competiţie devenită din ce în ce mai aspră, preţul a fost reţeta succesului.
"Cumpără de la mine pentru că...", fine strategii de fidelizare a clientului - arma supremă. Criza a mai schimbat din comportamentul de cosum cu reorientarea spre magazinele de cartier, dar realitatea a rămas. Magazine pe mii de metri pătraţi implantate în inima oraşelor este tot ce detestă mai mult arhitecţii şi şoferii blocaţi în trafic atunci când nu-şi fac drumul spre hiper/supermarketuri. "Les affaires sont des affaires", iar noi suntem cu toţii "la răscruce".
Carrefour (nr. 2 în rândul reţelelor de comerţ)
Cifră de afaceri în 2010: 1,3 mld. euro (1,61 în 2009)
Număr de magazine: 55 (47 în 2009)
Număr de angajaţi: în jur de 9.000 potrivit estimărilor ZF
La început a fost Careffour Militari, în 2001. Apoi 47 de magazine în toată ţara anul trecut şi 55 în 2011. Francezii de la Auchan, un alt nume greu în topul reţelelor de comerţ,
s-au trezit mai târziu şi, cu şapte magazine, se află abia pe locul nouă într-un top dominat de nemţii de la Metro Cash&Carry.
Dezvoltarea fără precedent a gigantelor reţe