Chinezii si bulgarii se pregatesc sa lanseze cea mai ieftina masina din Europa, modelul Voleex, sperand sa spulbere suprematia Loganului. Un automobil cu 5 locuri, cu dotari similare si un pret sub cel al modelului romanesc. Vor rupe piata sau dimpotriva, vor avea soarta produselor chinezesti - ieftine, dar de proasta calitate? Vezi ce spun expertii auto.
Agentia bulgara de presa Novinite a anuntat luni ca productia modelului Great Wall Voleex C10 va incepe pana la sfarsitul acestui an. Automobilul produs la uzina din Lovech va avea 3,8 metri lungime, 1,7 latime si o inaltime de 1,5 metri.
Voleex va fi propulsat de un motor Euro 4 de 1,3 litri in 4 cilindri si 6.000 rotatii pe minut, care consuma 4,5 l/100 km. Dotarile se anunta a fi similare Loganului, insa la minimul cerintelor UE. Iata mai multe detalii legate de dotari aici.
DailyBusiness Video: Great Wall Voleex C10
La prima vedere, masina arata destul de bine. Designul este nou, pare spatioasa, agila si adaptata noilor tendinte din piata auto. Imprumuta multe dintre caracteristicile vizuale ale Toyota Yaris. Pentru a deveni un succes, trebuie sa demonstreze ca este fiabila. Va trebui sa depaseasca perceptia europenilor privind produsele "made in China".
"Uitati-va la Hover, modelul pe care Great Wall il vinde de ceva vreme pe piata europeana. In ciuda pretului mic si designului competitiv, nu a reusit sa depaseasca un anumit nivel de vanzari, unul destul de redus", spune analistul auto Marius Carp, fost director executiv al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Chinezii spera sa produca anual, in Bulgaria, 50.000 de unitati, la un pret de baza de 6.400 euro. Cel mai ieftin Logan costa cu 100 de euro mai mult.
"Pentru a vinde un volum atat de mare, trebuie sa vina cu un produs de calitate, un pret bun si o