Maşinile electrice sunt neatractive în prezent şi din cauza faptului că trebuie să stea o noapte în priză la încărcat, însă, peste câţiva ani, bateria maşinii electrice ar putea fi încărcată în cinci minute, a spus, într-un interviu acordat HotNews şi 0-100.ro, Mihai Duduţă, chimistul român care lucrează la un astfel de proiect. Bateriile ar putea deveni mai ieftine şi mai performante, iar încărcarea lor se va face prin simpla pompare a unui lichid special, spune românul de 26 de ani care a realizat una dintre cele mai bune lucrări de licenţă la prestigiosul Institut Tehnologic din Massachusetts (MIT).
Vlad Barză: Cum ai ajuns la cunoscutul institut MIT?
Mihai Duduţă: Pe scurt, am ajuns în SUA întâi la Bard College, în 2005, ca fost câştigător de Medalie de Argint la Olimpiada Internaţională de Chimie (Kiel, Germania 2004). După doi ani la Bard, în care am lucrat doar în chimie, am început să fiu foarte interesat de ştiinţa şi ingineria materialelor. Am căutat şi am aflat că MIT avea - şi încă are - cel mai bun departament în acest domeniu de ani buni, aşa că am aplicat pentru transfer şi am avut norocul să fiu acceptat exact unde vroiam. De acolo, când am terminat licenţa în 2010, am fost primul angajat al 24M Technologies, compania care dezvoltă ideea spre comercializare.
V.B.: În 2008 aveai un proiect prin care arătai cum se poate scoate energie electrică din steaguri. Ce s-a mai întâmplat cu proiectul?
M.D.: Proiectul cu steagurile a fost interesant pentru un concurs de inventică din MIT, dar imediat cum s-a terminat concursul am avut ocazia să lucrez la proiectul cu bateriile. Mi s-a părut atunci, ca şi acum, că bateriile vor avea un impact mult mai mare, aşa că am decis să mă concentrez 100% pe baterii. În plus, cu experienţa mea de chimist, mi s-au părut bateriile o problemă mai dificilă, dar şi mai promiţătoare pe vi